pátek 29. května 2015

Z kosmetické taštičky


Na článek o mém životě s alkoholikem, na který už nějakou dobu lákám, si ještě chvíli počkáme. Vzhledem k tomu, že jde o hodně osobní a vážnou věc, chci, aby byl dotažený do posledního detailu a stále se mi to celé nedaří pojmout tak, abych byla spokojená. Prozatím tedy sáhneme do trochu jiného "soudku," aby tu nebylo úplné ticho. Ačkoliv tenhle blog primárně není zaměřený na hodnocení nové kosmetiky, protože už nějakou dobu se pevně držím osvědčených výrobků a vrstva nezbytné "paštiky" se u mě smrskla na minimum, rozhodla jsem se napsat "recenzní" článek, kde Vám představím své favority, bez kterých se neobejdu. Takže... let's talk about my "everyday makeup routine."

1) Kdo maže, ten jede... 

Vzhledem k tomu, že moje kůže může obvykle svou dehydratací směle konkurovat i té nejsušší světové poušti, bez krémů a mastiček se neobejdu. Zkrátka mažu, mažu a mažu. Jsem pověstná tím, pokud se mě zeptáte, zda nemám v kabelce krém, obvykle vytáhnu rovnou dvě tři značky a můžete si vybrat. Maličko krému někdy přidávám i do make-upu. Mimochodem, když už jsme u toho... z poslední doby se mi vůbec neosvědčil make-up So Clear od Miss Sporty. Sáhla jsem po něm na zkoušku, protože jsem četla pár dobrých recenzí a cena je hodně nízká. Tak proč to nezkusit, že? Příště už si ho nekoupím, ani kdyby byl zadarmo. Měla jsem nepříjemný pocit, že mám na obličeji opravdu vrstvu paštiky, za chvilku byl pryč, zato úspěšně dělal šupinky a fleky. Takže já ho rozhodně nedoporučuji.

Kromě krémů patřím také k fanouškům "kokosáku," který mě opravdu zachránil po alergické reakci na antibiotika. To je taková ta nepříjemná situace, kdy vypadáte jako dalmatin z filmu Tima Burtona a pokoušíte se udrbat k smrti. Jsem věrná Panenskému kokosovému BIO oleji od značky Wolfberry a zatím úspěšně odolávám chuti popadnou lžičku a celý ho sníst, protože naprosto úžasně voní.


2) Pudrujeme si nos a konturujeme

Co se týče pudru, nedám dopustit na Maybelline Affinitone Powder. Tomu nechybí zrcátko, jeho cena se obvykle pohybuje v příznivé cenové relaci kolem 200 korun a balení vydrží (alespoň mně) relativně dlouho. Druhým mým současným "mazlíkem" je pudr Stay Matte Long Lasting Pressed od Rimmel London. K tomu bych řekla: "Přijatelný výsledek za lákavou cenum," ta se pohybuje mezi 60-160 korunami, takže se určitě vyplatí porovnávat prodejce. Jediné jeho mínus je, že mi minulý týden vypadlo nové balení z ruky přímo na dlaždičky a neudělalo mu to moc dobře. :(

I přes svůj věk mám stále baculaté tvářičky, které ze mě dělají chipmunka, neobejdu se tedy bez bronzeru, který používám na konturování a optické zúžení obličeje. I tady momentálně zůstávám věrná značce Rimmel a zkouším jejich voděodolný výrobek Natural Bronzer. Skvěle se s ním pracuje, ale i když oranžový podtón na kůži opravdu není až tak výrazný, jako se zdá v krabičce, je nutné ho kvůli odstínu nanášet velmi opatrně. Pokud ovšem toužíte vypadat jako zářivá pomerančová disco koule, nemusíte se vůbec krotit. Určitě bych ho nedoporučovala slečnám, které mají světlejší pleť. Jeho cena v obchodech se pohybuje kolem stokoruny.

Štětec, který můžete vidět na fotce, je od Mary Kay. Mám ho už asi tři roky a jsem s ním naprosto spokojená. Pořizovací cena je 230 korun, ale "investice" se určitě vyplatí. Kupovala jsem si ho společně s Minerálním pudrovým make-upem (470 korun), který také můžu doporučit všemi deseti. Cena je sice trochu vyšší, ale balení Vám vydrží opravdu dlouho a jeho krytí u mě zatím nenašlo konkurenci.

3) Kukadla

Ještě nedávno jsem měla potřebu mít doma asi milion očních stínů všemožných značek, barev a struktur. Pravda ale je, že jsem nakonec stejně používala jeden dva výrobky stále dokola a ten zbytek mi jen zbytečně překážel v kosmetické taštičce a v horším případě vesele vysychal. Což není zrovna efektivní a ekonomické chování, že?

Nakonec jsem na dlouhou dobu zakotvila u Dermacolu. Můj poslední přírůstek od této značky Quattro Eye Shadow si můžete pořídit ve většině obchodů nebo přímo v internetovém obchůdku značky za něco málo přes 200 korun. Po registraci na stránce Dermacolu dostanete i příjemnou slevu. Co mi ale trochu vadí je, že u ilustračních fotografií k výrobkům někdy úplně nesedí reálný odstín, takže si raději zajdu do jejich specializované prodejny produkt omrknout, abych nekoupila zajíce v pytli. Nicméně, v drogerii Teta mají momentálně tyhle stíny až do 6. června v akci za 120 kaček, takže si tam pospěšte. :) Pod líčení používám podkladovou dlouhotrvající bázi pod oční stíny od stejné značky, jejíž cena za 7,5 ml se pohybuje kolem 100 korun, takže všechno drží jako přibité.


Pokud si koupíte vhodný odstín, dají se tyhle stíny bez problémů používat i na decentní dokreslení obočí. Všimněte si toho slova "decentní," tím chci říct, že si nesmíte na čelo nakreslit dvě velké tlusté zkroucené housenky! Já používám tmavší hnědou z produktu Satin duo oční stíny (149 korun).

Co se týče řasenek... to je asi jediná oblast, kde neustále experimentuji, tápu a hledám favorita metodou "pokus-omyl". Už jsem úplně vyřadila výrobky Gabriella Salvete, protože všechny řasenky téhle značky můžu zpětně označit za vyhozené peníze. Mojí stálicí je zatím jen řasenka Seduction Codes N°1 Volume & Definition od Astor, která krásně zvětšuje objem řas, neslepuje, neobtiskává se... takže palec nahoru. Její cena se pohybuje mezi 120 a 180 korunami, což je skvělé. Druhá řasenka, kterou teď používám, je Volume Flash Scandal Waterproof Mascara od Rimmel. U tohohle výrobku je to tak 50:50. Skvěle barví, dlouho vydrží a řasy zvýrazní. Na druhou stranu má tendenci řasy slepovat a velmi ráda se obtiskne, kam nemá. Nicméně, za tu cenu nelze čekat zázraky. 


Poslední výrobek, který používám na líčení očí, je Rimmel London Scandaleyes Waterproof Kohl Kajal, tedy klasická tužka na oční linky. Na můj vkus je trochu moc měkká, ale vydrží vám na očích opravdu dlouho. Včera jsem se kupříkladu zapomněla večer odlíčit a ráno jsem se překvapivě neprobudila jako rozmazané velikonoční vajíčko, nýbrž s perfektními horními linkami. :D
4) Tečka na závěr

Patřím k lidem, kteří jsou naprosto závislí na balzámech na rty. Vždy jich mám doma několik, o velké části z nich už ani nevím, že je mám, a časem se na mě vykutálí z nějakého šuplíku. Jako spousta dalších jsem vyzkoušela i Baby lips od Maybelline, konkrétně odstín Pink Punch. Nijak veliké nadšení se u mě nekonalo. Nenadchne, neurazí. Kladně hodnotím výdrž jemného zabarvení rtů, vůni i obal, ale chutí a vůní se rozhodně nevyrovná obyčejnému balzámu Sweet Lady od Balea, do kterého jsem se díky té chuti a vůni jablečného koláče prostě zamilovala a nejraději bych se do něj zakousla. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat