úterý 23. října 2012

Hanbok

Právě jsem se vrátila z centra, kde jsem si byla vyzvednout svoji objednávku od Mary Kay - minerální pudrový make-up a štěteček, takže v nejbližších dnech můžete očekávat recenzi. Dnes se s vámi chci podělit o něco z oblasti oblečení, které pro vás bude trochu nezvyklá.

Víte, co je to hanbok? Jedná se o tradiční oděv v Jižní Koreji, který je používaný jako polo-formální a formální oblečení. Jednoduchost střihu - výrazně delší spodní díl a přední část zdobená mašlí, která sahá od prsou někdy až na zem - je vyvažovaná zářivými barvami (které měly v minulosti svůj vlastní význam a odlišovala majetné vrstvy od ostatních) a bohaté vzory na látce, která bývá většinou přírodního původu.

Jak jsem k tomuhle kousku vlastně přišla? Nedávno jsem v rámci brigády byla přítomná na oslavě výročí dne založení Korejské republiky, která probíhala v hotelu Hilton. A kromě zajímavého proslovu pana velvyslance mě zaujaly přítomné dámy, které se k této příležitosti oblékly do těchto tradičních šatů a všechny vypadaly jako takové krásné panenky.  





3 komentáře:

  1. Ananas k večeři? To porušuje všechny normy!!! :D Taky mám ananas v lednici, ale k snídani
    Dušené kuřátko s avokádem a cuketou zní úžasně :) to musela být dobrota!
    Tradiční oděvy vázané na určitý stát se mi líbí :) třeba naše české kroje, úžasný!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to zajímavě, nikdy jsem nic takového neviděla naživo..

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to hrozně zajímavě a krásně.. ráda bych to někdy viděla i na živo a třeba se dozvěeděla i více podrobností :)

    OdpovědětVymazat